...

Pages

Monday, February 15, 2010

Kebakaran di Permatang Damar Laut


Rakan-rakan tuan punya rumah sedang membantu mencari barangan yang terselamat


Keadaan hadapan rumah yang terbakar



Sdr Azrizal Pembantu Khas YB Abd Malik sedang mengambil butir-butir berkaitan mangsa kebakaran

Satu kebakaran berlaku di Permatang Damar Laut hari ini 14 Feb 2010 kira-kira jam 8.15 minit malam. Kebakaran yang mungkin berpunca dari pendawaian elektrik yang usang telah memusnahkan sebuah rumah. Mangsa En Sivalingam AL Kalimuthu juga merupakan seorang OKU yang menjalani Hemodialasis setiap minggu. Beliau juga mengalami masalah penglihatan. Turut tinggal bersama beliau ialah isteri beliau Pn Anjailai dan 3 orang anaknya. 2 daripada mereka adalah kembar yang baru menamatkan SPM.
Pembantu Khas YB Abd Malik Kassim memaklumkan yang bantuan segera berupa wang tunai telah dihulurkan untuk membantu mangsa dan Jabatan Kebajikan Masyarakat telah dihubungi. JKM akan membuat lawatan susulan keesokan harinya. YB Hj Abdul Malik Kassim yang sekarang berada di Kuala Lumpur berjanji untuk melawat dan memastikan bantuan sewajarnya sampai ke tangan mangsa.
Setakat berita ini ditulis anggaran kerosakan masih belum dapat dipastikan.

Jika Sdr dan Sdri ingin menghulurkan bantuan untuk meringgankan beban mangsa, mereka boleh dihubungi di talian 016-4832417 atau anak mangsa Cik Vinoshini di 016-4077809 atau boleh berhubung dengan Pusat Khidmat ADUN Batu Maung.

No comments:



KERAJAAN PAKATAN RAKYAT

KERAJAAN PAKATAN RAKYAT