...

Pages

Friday, March 19, 2010

Tinggal Parti Kerana Hutang RM1.8 Juta ????

SALAH seorang dari tujuh ahli parlimen yang telah mencuri simbol parti kemudian mengistyharkan dirinya sebagai bebas profesioanl khabarnya sedang pening untuk menyelesaikan hutang sebanyak RM1.8 juta. Hutang berkenaan berhubung dengan perniagaanya yang tidak menjadi di luar negara, Australia.

Ali parlimen berkenaan telah berkongsi dengan seorang kawannya bernama Datuk I. Mulanya perniagaan mereka di Australia itu berjalan dengan lancar. Entah bagaimana separuh jalan - beberapa tahun ke belakangan ini perniagan berkenana merosot dan mengalami kerugian.

Datuk I katanya meminta ahli parlimen berkenaan berusaha untuk membayar hutang kalau tidak mereka akan bankrup dan harta benda yang ada di Australia akan dilelong. Dipercayai ahli parlimen berkenaan memilik sebuah rumah di Australia.

Dipendekan cerita ahli parlimen itu berusaha dengan apa cara untuk dapatkan wang bagi menjelaskan hutang berkenaan. Dia ini sanggup lakukan apa saya usaha asalkan dapat wang sebanyak itu bagi menjelaskan hutang. Tekanan dari Datuk I menyebakan ahli parlimen berkenaan semakin pening kepala dan akhirnya mengambil keputusan yang diluar dugaan walaupun mencemarkan maruahnya sendiri.

Masalah dihadapi ahli parlimen berkenaan telah diguna sepenuhnya oleh UBN untuk memancingnya agar meninggalkan parti yang dianggotai. Khabarnya dia ini juga ditawarkan dengan beberapa jawatan yang dikira dapat menyelesaikan hutang berkenaan.

Sebaik dia mengistyharkan diri sebagai ahli bebas katanya satu jawatan di sebuah syarikat kerajaan (GLC) akan diberikan kepadanya. Bagaimana pun kerana untuk mengelakkan ia terkesan oleh umum jawatan itu ditangguhkan buat seketika.

Selain itu dia juga katanya akan dilantik sebagai Duta seperti mana Jamaluddin Jarjis. Beliau kononya antara dua atau tiga ahli politik akan dinaikkan pangkat sebagai Dua. Perlantikan ini kerana kouta untuk jadi menteri atau pun peluang mendapat projek mega sudah tidak ada lagi apabila kerajaan sendiri tidak mempunyai wang.

Tengoklah nanti apakah ahli parlimen berkenaan berjaya mendapat apa-apa tander bagi menyelesaikan masalahnya itu. Atau pun apakah dia akan dilantik menjadi Duta seperti mana Jamaluddin jarjis. Soalnya sekarang ini tander tidak berapa banyak manakala kontraktor dari kalangan kroni ada yang belum mendapat bahagian. Sangatlah mustahil kalau seorang yang masih panas mualaafnya akan diletak menjadi imam sedangkan masih banyak makmum lain dibelakang.

Catatan: Saya tidak akan menjelaskan sumber maklumat ini kerana ianya atas permintaan orang berkenaan. Tetapi beliau akui maklumat ini baru diperolehi dan sayalah orang pertama dieritahunya. Kerana berpegang kepada janji dan etika saya tidak akan mendedahkan sumber berkenaan sehinggalah ia sendiri mengeluarkan dokumen mengenai pemilikan hartanah ahli parlimen berkenaan tidak lama lagi

.http://msomelayu.blogspot.com/

2 comments:

abuzar said...

Dah boleh teka siapa dia yang terlibat - bukan susah sangat. Hanya yang saya nak komen ialah kalau tinggalkan perjuangan dek pasal 1.8 juta tu bermakna dia ni sememang lah orang murahan.

Anonymous said...

assalamualaikum...

sebenarnya saya teringin hendak berinteraksi dengan YB Malik Kassim Adun Matu Maung...tapi tak tau nak hantar aduan dekat mana...macam ni, saya tinggal di Bukit Gedung, masalah yang dihadapi adalah longkang-longkang yang terdapat di jalan-jalan tidak lagi dibersihkan sejak hampir 2 tahun yang lalu..kenapa boleh berlaku macam tu???saya sudah membuat aduan di MPPP tetapi hanya sehari je diorang datang untuk bersihkan...akibat dari longkang yang tersumbat akibat tidak dibersihkan,nyamuk2 akan membiak...lagi satu, saya dapat tahu, pekerja atau pegawai MPPP sangat biadap dan tidak reti nak cakap elok-elok, kalau tidak percaya silalah TURUN PADANG tanya kepada peniaga di pasar bukit gedung... saya faham perjuangan pakatan rakyat untuk mentadbir negara, dan saya pun dengan ikhlasnya menyokong PAKATAN tetapi, saya SANGAT BERHARAP tolonglah adun2 turun padang, beramah mesra dengan penduduk dan BUKAN HANYA BERHARAP ORANG PERGI KE PUSAT ADUAN sahaja...selami hati kami sebagai rakyat dan cuba jadi macam kami iaitu rakyat biasa... kesian kepada para peniaga, apabila sikap BIADAP orang MPPP yang datang untuk check lesen... akhir sekali, saya tahu anda hebat, baik, dan sedang berjuang untuk rakyat, tapi datang lah, tengoklah longkang2 yang tidak dicuci,tersumbat dan banyak nyamuk di sekitar bukit gedung serta siasatlah sikap-sikap orang di MPPP yang sangat BIADAP... sekian terima kasih..

KERAJAAN PAKATAN RAKYAT

KERAJAAN PAKATAN RAKYAT