...

Pages

Thursday, June 10, 2010

Dapat surat ugutan selepas Tazkirah DSAI di Bayan Baru

Pada 6 Jun 2010 Ahad lalu, Anwar dalam rangka kerja lawatan ke P.Pinang, Anwar telah merasmikan surau di tingkat 4 KOMTAR pada sebelah pagi dan bertemu dengan warga kerja kakitangan Kerajaan Negeri P.Pinang di KOMTAR.

Selepas Maghrib, Anwar dijemput untuk memberi tazkirah di Masjid Bayan Baru.

Bila sebut Bayan Baru, semua orang tahu bahawa itu adalah kawasan PEJUANG AGAMA DAN MELAYU TULEN ZAHRAIN AL-KATAK ONN KELAPARAN.


Exco Agama YB Hj Malik Kassim turut bersama mendengar tazkirah Anwar di Masjid Bayan Baru tetapi Zahrain tidak kelihatan, mungkin ke GAZA agaknya. Sekiranya Zahrain datang sudah tentu rakyat nampak sebab badannya terlalu kecil dan bila sendawa berbunyi ong..ong..ongkoooss...

Hj Malik yang membawa Anwar Ibrahim ke Masjid Bayan Baru. Surat Hj Malik disampaikan oleh Hj Rashid Hasnon kepada pengerusi Masjid Bayan Baru.

Rakan-rakan bukan Islam juga turut hadir mendengar tazkirah Anwar di Masjid Bayan Baru.

Gambar dalam bulatan kuning adalah Hj Mohd Rashid bin Hasnon.Beliau adalah mantan Pengerusi Jamaah Islah Malaysia (JIM) P.Pinang, Ahli Jawatankuasa JIM Pusat dan juga Ahli Lembaga Pengarah Sekolah Agama Islah di Teluk Kumbar.

Laman blognya di
sini.

Sehari selepas Anwar datang ke Masjid Bayan Baru, Hj Rashid Hasnon menerima surat ugutan di rumahnya.

Antara kandungan surat itu berbunyi
"TAHNIAH TUAN HJ RASHID BAKAL MP BAYAN BARU, SEMALAM TUAN BAWA ANWAR IBRAHIM MASUK MASJID KAMI. PUAS KE? KALAU TAHI MASUK RUMAH JANGAN MARAH YE? JAGA JUBUQ! KAMU KURANG AJAR/KAMU PERLU DIAJAR. TUNGGU!! MASANYA....."

Agak-agak siapa punya angkara ini? Zahrain? Perkida? Perkasa? Pemuda UMNO?

Dari dulu lagi sejak tahun 1999, sharpshooter pernah jumpa hampir 10 kali memujuk Hj Rashid untuk bertanding dalam pilihanraya, tetapi beliau menolak dengan baik. Mungkin PRU 13 Hj Rashid akan bertanding di Parlimen Bayan Baru. Beliau kini adalah Ketua Penerangan Keadilan Bayan Baru.

Sehubungan dengan itu, esok selepas Jumaat jam 2.30, Hj Rashid bersama AMK Bayan Baru dan penyokong Pakatan Rakyat akan membuat laporan polis di balai polis Jalan Tengah.

Semua wartawan, blogger, dan penyokong-penyokong dijemput hadir...

ehsan dari sharpshooter

No comments:



KERAJAAN PAKATAN RAKYAT

KERAJAAN PAKATAN RAKYAT